Tuesday, May 11, 2010

11 Mai 2010...1981



O privire aruncata fugitiv pe un tv de la metrou...categoria "ce s-a intamplat pe data de..."11 mai;aparent nimic interesant...brusc...o poza imi trezeste un sentiment de nostalgie...
Intr-o usoara nuanta reggae...sa incepem:
Bob Marley sau Roberst Nesta Marley (6 Februarie 1945-11 Mai 1981) este cel mai cunscut interpret de muzică reggae.Acum nu voi sta sa dau detalii despre viata lui ,melodii sau alte chestii pe care le poti gasi la tot pasul/clickul pe net.Vreau doar sa zic ca acum stau sa-i ascult melodiile cum fac in fiecare seara si scriu aceste randuri inspirate de muzica sa.M-am nascut cu mult dupa ce acesta a mai incetat sa-si compuna versurile propriei vieti si l-am descoperit din intamplare.Eram curios pe atunci sa vad de ce multa lume pomeneste numele sau...zis si facut...ajuns acasa dau play la iron,lion,zion..si odata cu acel play totul a inceput...mi se parea atat de familiara,parca o mai auzisem pe undeva dar in acelasi timp atat de diferita de tot ce ascultasem pana atunci;ritmul atat de libertin si sound-ul nou pentru mine...explozie de energie...si de atunci numai m-am oprit pana nu am facut rost de toata discografia.
Cu fiecare melodie imi doream sa ascult si mai mult...cu orice ocazie...oriunde...vroiam sa ma inconjor de sunete de chitara,de tobe si de versurile sale...
In infantilitatea mea imi creasem in minte o imagine a sa...un om care nu era niciodata nervos,in care puteam sa am incredere deplina daca ajungeam sa-l intalnesc pe strada,cel mai zambaret om de pe planeta...dar odata ce am inceput sa ascult cu atentie versurile am ajuns sa cred cu adevarat in acestea...
Din curiozitate am intrat pe site-ul lui oficial...si...m-am instristat...nimic pomenit de ziua de azi...doar o multime de reclame...multa publicitate dupa care profita toata familia Marley...a ajuns un brand...dupa care se profita...macar o precizare despre omul dupa care profitati acum...orice..dar nimic

Get up, stand up: stand up for your rights! Get up, stand up: stand up for your rights! Get up, stand up: stand up for your rights! Get up, stand up: don't give up the fight!

Si mi se pare ca intr-un final chiar a reusit sa influenteze prin versurile sale...intr-un final si-a atins scopul...si-a exprimat ideile prin muzica...muzica ascultata in toata lumea...

One Love, One Heart
Let's get together and feel all right
Si vom ajunge sa dansam toti sub sunetele unei singure melodii...
Rest in Peace you legend!

No comments:

Post a Comment