Tuesday, October 05, 2010

Nu stiu

Nu stiu nimic despre Bucuresti...
Au venit niste prieteni din afara in tara si hai sa ma ofer eu sa le arat Bucurestiul.Pana aici toate bune si frumoase...aveam in cap un plan simplu...ii duc frate in centru vechi,le arat pe acolo pub-urile le mai arat Casa Parlamentului,cumparaturi la Unirii si fuga la aeroport.
Si ma vad lasat cu masina fix in fata Cercului Militar National...ahh bun..aici stiu..la Capsa venea Eminescu,poetul nostru national...Hai ca ma descurc spuneam in sinea mea..nu am apucat bine sa termin ca intrebarile au inceput sa curga "Ce e cladirea asta?"..ma uitam la Cercul Militar cum se uitau si ei.."ah..aici am facut balul de absolvire...e un restaurant cum urci scarile si o galerie de arta la parter" dar nu stiu nici acum de cand e,ce scop a avut initial si alte date importante...stiu ca am avut destul timp sa ma interesez dar pur si simplu nu vad orasul asa.Vad doar fatadele,nimic mai mult...ma pierd in aparenta si pierd esenta..
Dupa ajung cu ei in fata Casei Palatului.Ma asteptam sa prind in propozitia"Este a doua cladire din lume ca suprafata dupa Pentagon" toata esenta cladirii,dar iar m-am inselat..si iar nenumarate intrebari fara raspuns...
Peste ceva timp am ajuns la concluzia ca am zis de prea multe ori "facute in timpul lui Ceausescu" ,"strada e chiar plina de pub-uri dar fereste-te de caramizile ce stau sa cada pe tine","Scuze,la noi intarzie mult pana te servesc" si tot felul de sintagme care pentru noi au devenit clisee.
Nu e motiv sa ma mandresc cu asta si mai ales sa strig acest lucru in gura mare dar ,totusi , frate poate daca ati promova toate atractiile turistice din acest oras am avea de invatat si noi cei care locuim aici...nu doar niste pancarte aruncate ici-colo pe Lipscani..

No comments:

Post a Comment